چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مبلغان بیش از هر چیز باید روی مسئله فرهنگ کار کنند، گفت: در مکتب اهل بیت علیه السلام که وارث همه انبیاء هستند، در هر جایگاهی انتخاب انسان شایسته انتظار است نه انسان ناشایست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۱۲ تیر) در همایش طلایه‌داران تبلیغ(خدمت، جهاد، مقاومت) در استان اظهار کرد: همه اقشار مردم به ویژه عالمان دینی بیش از هر چیز عالم به زمان خود هستند و موجب روشنگری جامعه می‌شوند و هم در آستانه دهه عاشورا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین معروف را که حفظ نظام جمهوری اسلامی و مقدمات آن است را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه جبهه‌های مبارزه با منکر، گناه، کفر و شرک متفاوت و متعدد است و در مقطعی اولویت‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند، تصریح کرد: اما ریشه همه مسائل فرهنگ است و باقی امور فرع بر آن است لذا ما در مسئله تبلیغات دو وظیفه داریم که یکی رعایت اولویت‌های مقطعی می‌باشد اما یک مسئله دیگر دانستن اصول آن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان موجودی فرهنگی آفریده شده است، ادامه داد: هر انسان یک نوع است و با دیگری فرق می‌کند و خود انسان ممکن است هر ساعت یک نوع باشد بنابراین ما با انسان سروکار داریم که خلقتاً در تکوین موجودی فرهنگی است که باید او را بشناسیم که اساس کارش بر فرهنگ است‌.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عبادی با اشاره به اینکه اساس کار انسان در تشریح و تبلیغ هم بر فرهنگ است، افزود: برای حکمت عملی و مدینه فاضله شدن باید فرهنگ انسان درست شود، این کار شدنی است و باید سرلوحه کار مبلغ به عنوان مساله اصلی باشد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مشرک در چارچوب شرک و موحد در چارچوب توحید عمل می‌کند و انسان در هر سطحی که باشد حکمت عملی‌اش در این چارچوب قرار می‌گیرد بنابراین باید مبلغ در مکتب انبیا باشد چون مکتب انبیا مکتب عقل و منطق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حکمت نظری هم به هر میزان که قرار گرفت در حکمت عملی باید احراز کند و مابقی کذب و دروغ است.

وی بیان کرد: در مکتب اهل بیت علیه السلام که وارث همه انبیاء هستند، در هر جایگاهی انتخاب انسان شایسته انتظار است نه انسان ناشایست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عبادی در ادامه گفت: ستمگر در تشریح الهی در دین هیچ جایگاهی ندارد و راهش راه دیگری است و اینجاست که مکتب اهل بیت علیه السلام مکتب استدالال است و شیعه ابن الدلیل است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب ما اسلام ماست و کار آن نیز فرهنگی است، تصریح کرد: لذا انسان جز در این راه با هیچ تصوری نمی‌تواند به کمال برسد و آنها که هر کاری را می‌خواهند از طریق تخصص حل کنند کاملا در اشتباه هستند چون دانش خودش بدترین زهر هم می‌تواند باشد؛ امروز دزد با چراغ آمده یعنی خائن با تخصص آمده و خیانت را با کار تخصصی انجام می‌دهد.

وی با ذکر این نکته که آنچه به دانش و هم علم و عمل جهت می‌دهد دین و فرهنگ است نه دانش و تخصص، عنوان کرد: پزشکی که تعهد نداشته باشد به جای جراحی، کلیه بیمار را می‌دزد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عبادی اضافه کرد: آنچه می‌تواند به بشر جهت دهد دین است ولاغیر لذا مبلغان باید در ترویج این بنیان دینی و فرهنگی که یک مساله اصولی است کار شایسته انجام دهند و برای جهت دادن به جامعه بشری و نجات بشر با همه ابزاری که در اختیار دارند، تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغان بیش از هر چیز باید روی مسئله فرهنگ کار کنند و برای نفوذ در مخاطب، متناسب با سطح او طرح داشته باشند، گفت: امروز بشر گرفتار غول بیابانی لیبرال دموکراسی غرب شده و هیچ روزنه‌ای برای نجات بشر نیست جز آنچه امروز در مقابلش قرار گرفته و آن عبارت از اسلام به معنای صحیح آن است.

وی تأکید کرد: امروز جهان آماده انزجار از لیبرال دموکراسی شده و اربعین حسینی مایه وحدت همه ملت‌ها و مملکت‌های جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha